Każdy fan motoryzacji na pewno wie, jak ważne jest dbanie o swój pojazd. Na szczęście mamy możliwość skorzystania z usług związanych z auto detailingiem, polegających na renowacji i konserwacji pojazdów samochodowych. Dzięki temu przedłużymy żywotność pojazdu, a także z pewnością podniesiemy jego walory estetyczne. Podczas wywiadu przeprowadzonego z Mateuszem Klińskim, dowiemy się co jest najważniejsze w takiej branży, a także jak wyglądały początki firmy Detal w Szczecinie.

 

Redakcja: Skąd wziął się pomysł na biznes? Dlaczego akurat auto detailing?
Mateusz KlińskiPrzygodę z auto detailingiem zacząłem jakieś 15 lat temu, pracowałem dla Porsche Zentrum Hamburg. Tam stawiałem pierwsze kroki i szkoliłem umiejętności. Przepracowałem tam około 10 lat, a po nabraniu doświadczenia postanowiłem spróbować sił w swoim biznesie.

Redakcja: Jak wyglądały początki w branży? Czy było trudno?
M. Kliński: Zaczynałem w garażu z jedną maszyną polerską i odkurzaczem. Teraz to zupełnie inny poziom. Kilka stanowisk pracy, profesjonalny sprzęt i kosmetyki. 

Redakcja: Co jest najważniejsze w Pana pracy?
M. Kliński: Najważniejsza jest dbałość o szczegóły. 

Redakcja: Jakie usługi ma Pan w swojej ofercie?
M. Kliński: Począwszy od zwykłego mycia, czyszczenia wnętrz, po skomplikowane korekty lakieru, renowację tapicerki skórzanej czy aplikację powłok ochronnych. 

Redakcja: Które z usług uważa Pan za niezbędne, aby skutecznie zadbać o swój pojazd?
M. Kliński: Na pewno regularne mycie karoserii odpowiednio dobraną chemią.

Redakcja: Według Pana najlepiej jest zabezpieczyć swój samochód folią czy powłoką ceramiczną?
M. Kliński: Folia to na pewno lepsze zabezpieczenie lakieru, ale koszt aplikacji folii na cały samochód może kosztować nawet trzykrotność aplikacji powłoki ceramicznej. Dlatego często klienci decydują się na aplikację folii na przedniej części samochodu, czyli zderzak, maska, błotniki i lusterka. Te miejsca są bardziej narażone na uderzanie kamyczków, które powodują ubytki w powłoce lakieru. Na resztę elementów aplikowana jest powłoka ceramiczna.

Redakcja: Czy zdarzyły się Panu jakieś sytuacje podczas wykonywania pracy, które szczególnie utkwiły Panu w pamięci?
M. Kliński: Raczej nie, zazwyczaj były to miłe sytuacje przy odbiorze samochodu, kiedy klient twierdził, że samochód wygląda lepiej niż podczas odbioru auta z salonu. 

 

Wykop!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.




*